dimecres, 2 de maig del 2018

DIARI XVI: MÉS FROSTIG APLICACIÓ I OBSERVACIÓ



Aquesta setmana, paral·lelament al meu pla d’intervenció com ja us vaig anticipar,estic passant el test de desenvolupament de la percepció visual (Frostig M. 1964; Madrid: TEA) a alumnes de 4 i 5 anys d’Educació Infantil.


Sota el meu punt de vista, aquest tipus de proves estandarditzades per passar a alumnes tan petits d’Educació Infantil té aspectes positius i negatius,  però anem a raonar-ho més extensament en base al que he pogut anar observant.

Com a part positiva, veig que basant-nos en la psicologia de l’aprenentatge és un instrument dissenyat per veure si l’infant ha adquirit prèviament les habilitats perceptives i visuals que es requereixen per la lectura. Així doncs, com per llegir i escriure s’han d’adquirir abans les habilitats senso-motrius (i de coordinació visiomotora) crec que ens pot aportar informació interessant  en aquest punt.
Ara bé, com a part molt qüestionable o negativa em plantejo la puntuació final del test. A aquesta no li trobo molt de sentit ja que crec que atorga puntuacions diferents per avaluar habilitats diferents.

Per exemple:
En M. alumne de 5 anys té un bon domini de la coordinació visiomotora, però no discrimina bé de manera correcta la discriminació figura-fons.

Per tant,em plantejo si ens aportarà informació psicopedagògica valuosa dels infants, si el valor final que surt és resultat de la suma de puntuacions diferents que avaluen habilitats diferents.

Què en penseu vosaltres?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada