Per tots és sabut que avaluar i autoavaluar-se en el
procés d’ensenyament i aprenentatge és necessari ja que ens permet anar reconduint
en qualsevol moment tant: el camí d’aprenentatge,
com el propi aprenentatge com els mitjans per assolir-lo.
En el racó de treball oral a P-4 he plantejat aquesta
eina des de l’inici.
Com? Si són petits!
Doncs cal anar fomentant als alumnes des de petits perquè
vagin autoavaluant-se en el seu propi aprenentatge. En el racó ho poden fer de
manera senzilla mitjançant icones de cares amb tres colors diferenciats:
visual, manipulatiu i accessible!
Així, l’alumne és més autònom, es va coneixent més, va
prenent més consciència del seu progrés a nivell individual sent crític i responsable.
També, s’inicia en fer les coses per ell mateix per la pròpia satisfacció
personal i el propi aprenentatge i no condiciona la seva acció o resposta sols
a la reacció que com a adult tindrem avaluant-lo.
Què en penseu?
Pots ser petit i molt capaç, donem eines als nostres
alumnes!
Bibliografia:
CALATAYUD SALOM. A. (2002): "La cultura autoevaluativa,
piedra filosofal de la calidad en educación".Revista: Educadores.
Núm 204. Págs.357-375.
CALATAYUD SALOM. A. (1999): "La participación del alumno en el proceso evaluador". Revista Educadores. Núm 190-191.
CALATAYUD SALOM. A. (1999): "La participación del alumno en el proceso evaluador". Revista Educadores. Núm 190-191.
això és genial! ho trobo molt encertat!
ResponEliminaés evidència de progrés també, una oportunitat per involucrar a l'alumne en la seva pròpia avaluació.
Segur que també seria interessant una vegada estigui consolidat, convidar-los a que avaluïn a altres companys i companyes.
:) Elena