divendres, 11 de maig del 2018

DIARI XX: al racó l’AUTOAVALUACIÓ com a estratègia d’aprenentatge.



Per tots és sabut que avaluar i autoavaluar-se en el procés d’ensenyament i aprenentatge és necessari ja que ens permet anar reconduint en qualsevol moment  tant: el camí d’aprenentatge, com el propi aprenentatge com els mitjans per assolir-lo.

En el racó de treball oral a P-4 he plantejat aquesta eina des de l’inici.

Com? Si són petits!

Doncs cal anar fomentant als alumnes des de petits perquè vagin autoavaluant-se en el seu propi aprenentatge. En el racó ho poden fer de manera senzilla mitjançant icones de cares amb tres colors diferenciats: visual, manipulatiu i accessible!

Així, l’alumne és més autònom, es va coneixent més, va prenent més consciència del seu progrés a nivell individual sent crític i responsable. També, s’inicia en fer les coses per ell mateix per la pròpia satisfacció personal i el propi aprenentatge i no condiciona la seva acció o resposta sols a la reacció que com a adult tindrem avaluant-lo.

Què en penseu?

Pots ser petit i molt capaç, donem eines als nostres alumnes!


Bibliografia:
CALATAYUD SALOM. A. (2002): "La cultura autoevaluativa, piedra filosofal de la calidad en educación".Revista: Educadores. Núm 204. Págs.357-375.

CALATAYUD SALOM. A. (1999): "La participación del alumno en el proceso evaluador". Revista Educadores. Núm 190-191.

1 comentari:

  1. això és genial! ho trobo molt encertat!
    és evidència de progrés també, una oportunitat per involucrar a l'alumne en la seva pròpia avaluació.
    Segur que també seria interessant una vegada estigui consolidat, convidar-los a que avaluïn a altres companys i companyes.

    :) Elena

    ResponElimina