divendres, 6 d’abril del 2018

DIARI V:Diagnòstic: etiquetatge o permet un millor enfocament de la praxi diària a l'aula?


Com emprem el diagnòstic dels infants? Ens serveix per etiquetar? Per enfocar millor nostra praxi diària amb ells?


Crec que és un tema que pot generar un gran debat! Jo mateixa he estat defensora i detractora.
Jo mateixa he estat molts anys en contra de l’etiquetatge que suposava un diagnòstic potser per què en la meva experiència docent de molts anys a P-3 he vist diagnòstics sense cara ni ulls, fets massa d’hora, fets molt de pressa,..., els quals suposaven una etiqueta en l’alumne i això es traduïa en una estigmatitzar el nen o nena. Aquest en qüestió quedava com senyalat negativament centrant-nos sols  “en el problema, “en el trastorn” “en la condició”, etc.,  per tant, el diagnòstic condicionava perquè no ens deixava veure els punts fort que té l’alumne,...
Com entenc ara el diagnòstic? Potser aquest últims anys tenint nens i nenes a l’aula ordinària amb TEA , síndrome de RETT, asperger i d’altres,..., gràcies a tot el que veig diàriament ara a les pràctiques i el tracte que es fa dels diagnòstics a l’escola Piaget m’ha fet canviar un xic i vaig veient que el diagnòstic ben fet sí ajuda i ajuda molt!
 Posa un nom a allò que afecta/condiciona l’infant i aquest fet ens ajuda a tots: a l’alumne, als mestres i a la família. Ajuda primer a entendre  què li passa a l’alumne i segon ens dota d’eines per ajustar el context o la nostra pràctica diària amb ells, per ajudar-los i centrar la nostra mirada i acompanyament a reforçar els seus punts fort i també optimitzar els recursos perquè així també sabem on ens hem d’adreçar!

Què en penseu companys i companyes
Seguim!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada