dijous, 22 de març del 2018

Proposta metodològica FASES


Bloc 2 Proposta metodològica


FASE 1 :  Aproximació al centre i concreció del Pràcticum                                                                DATA:      Febrer                HORES: 10 hores
Objectius:
-       Conèixer millor el centre en l’etapa d’E.I (espais, programacions, horari,...).
-       Concretar el projecte de pràctiques basat en la demanda real.
-       Implicar les mestres: motivar-les en la possibilitat de fer una millora mitjançant el racó de llengua.

Agents implicats: Psicopedagogues del centre i jo.
Destinataris/àries: Mestres d’educació infantil i alumnes E.I.
ACTIVITATS I CONTINGUTS
-       Observació dels alumnes d’infantil.
-       Col·loqui mestres.
-       Visita dels espais.
-       Anàlisi de les necessitats dels alumnes, recursos i materials.
-       Reflexió i priorització de tasques a fer/,millorar.
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
-       Reunió mestres i psicopedagogues.
-       Registre del col·loqui.
-       Reflexió i priorització.
INDICADORS D’AVALUACIÓ
-       Nivell de participació, compromís i implicació de les mestres.
-       Rellevància dels aspectes prioritzats: per concretar el racó de llengua oral.
FASE 2 :  Elaboració del pla de treball/projecte                                                                DATA:    Març                  HORES: 20 hores
Objectius:
-       Assessorar mestres d’E.I.
-       Dissenyar i elaborar el racó de llengua oral per E.I.
-       Establir objectius en base a la demanda per a la intervenció psicopedagògica.
-       Establir actuacions per as dur a terme per cadascun dels agents implicats.
Agents implicats: psicopedagogues del centre, psicòloga de Fundació Niu, mestres i jo.
Destinataris/àries: Mestres d’educació infantil i infants.
ACTIVITATS I CONTINGUTS
-       Reunions de coordinació i col·laboració amb psicopedagogues de Piaget i externes: Fundació Niu.
-       Recerca de recursos bibliogràfics.
-       Elaboració de tots els recursos materials pel racó (buf, pràxies, consciència fonològica, ritme,...).
-       Entrevistes tutores parvulari.
-       Elaboració graelles d’avaluació (rúbriques autoavaluació alumnes i altres per observació mestres).
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
-       Reunions psicopedagogues i mestres.
-       Cerca i anàlisi de la informació.
-       Registre del col·loqui (notes de camps).
-       Pautes/estratègies/actuacions/eines.
INDICADORS D’AVALUACIÓ
-       Nivell de participació, compromís i implicació.
-       Coneixements adquirits sobre el treball preventiu i el treball de llengua oral a parvulari.
-       Relació del disseny amb els aspectes prioritzats.
-       Graelles d’avaluació.
FASE 3 :      Implementació i seguiment del pla de treball: racó de llengua oral                                                       DATA:             Abril         HORES: 30 hores
Objectius:
-       Explicar mestres.
-       Implementar el programa d’assessorament metodològic: racó de llengua oral a E.I.
-       Presentar materials del racó.
-       Observar com es porta a terme per les mestres.
-       Observar com ho realitzen els infants.
Agents implicats: psicopedagogues i jo.
Destinataris/àries: Mestres d’educació infantil i infants d’educació infantil P-4.
ACTIVITATS I CONTINGUTS
-       Aplicació del racó.
-       Observacions sistemàtiques.
-       Diari de pràctiques.
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
-       Observació directa.
-       Valoració de les sessions.
-       Anotacions.
-       Reunions setmanals per guiar i/o reorientar el procés.
INDICADORS D’AVALUACIÓ
-       Reformulació i/o millora si és necessari.
-       Valoració sessions.
-       Nivell de participació i satisfacció dels usuaris: infants.
-       Nivell de participació i satisfacció dels usuaris: mestres.
-       Diari de pràctiques.

FASE 4 :  Avaluació i instruments d’anàlisi de canvi del projecte.                                                              DATA:      Maig/juny                HORES: 15 hores
Objectius:
-       Extreure valoració i conclusions projecte.
-       Valorar l’adequació de les propostes del racó de treball oral.
-       Valorar l’ idoneïtat dels materials elaborats.
-       Analitzar diari de pràctiques.
Agents implicats: Psicopedagogues del centre i jo..
ACTIVITATS I CONTINGUTS
-       Anàlisi del diari de pràctiques.
-       Reflexió personal teòrica/pràctica.
-       Anàlisi de les valoracions de les sessions.
-       Elaboració de les conclusions del projecte.
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
-       Memòria final de pràctiques.
-       Revisar bibliografia emprada.
-       Revisió de la informació obtinguda.
-       Entrevistes tutores.
-       Valoració de les psicopedagogues del centre.
-       Diari de pràctiques.
INDICADORS D’AVALUACIÓ
-       Compliment dels objectius proposats.
-       Utilitat del racó pels propers cursos i  infants d’educació infantil.
-       Utilitat del diari de pràctiques i valoracions de les sessions.
-       Adequació del racó: propostes i materials.
-       Valoració de les pràctiques per part de la tutora.
-       Ús de les fonts bibliogràfiques i webgrafia.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada