dissabte, 24 de març del 2018

DIARI I: GRAN EQUIP!


GRAN EQUIP DE PROFESSIONALS: treball en xarxa!

Després de les reunions amb l’equip que forma el departament d’orientació psicopedagogica del centre la darrera setmana, vaig veient que és un gran equip de professionals!
Tinc TANT per aprendre!
En el centre l’activitat de les dues psicopedagogues és reconeguda i valorada i es genera en col.laboració amb la resta del professonat en la majoria dels casos.
És un veritable treball en equip on hi ha compromís mutu en totes les finalitats així com també en les funcions.
La Neus Barroso (psicóloga i psicopedagoga) i la Mireia González (psicóloga i mestra) conjuntament amb altres agents externs al centre: EAP, CDIAP, fundació EIR_NIU, i interns: els mestres de l’aula, de suport, monitoratge menjador…, fan un treball en xarxa excel.lent en assessorament i orientació tant al col.lectiu de professors i professores com en la tasca docent diària ajustant la seva intervenció ambb els alumnes dels diferents cursos i sempre fan prevaldre l’actitud inclusiva a l’aula i fan promoure l’atenció psicopedagògica de qualitat abans que de quantitat als alumnes.
A més a més, el centre té una CAD (Comissió d’atenció a la diversitat). En les reunions de la CAD que es realitzen aproximadament cada 2 o 3 setmanes són presents: la psicóloga, les psicopegadogues, l’equip directiu, els tutors dels casos a tractar, els Mestres de suport, les psicopedagogues de l’EAP/CDIAP si s’escau,…, és magnífic tenir espais on poder planificar, revisar, fer seguiment, etc., de manera conjunta les mesures de centre per a atendre la diversitat!
L’escola defensa un model d'assessorament educatiu, constructiu i col·laboratiu que ajudi a millorar la practica educativa al centre i que sigui equitatiu, inclusiva i normalitzat. I també en el qual té un pes molt importat la intervenció preventiva més que no pas la correctiva o el sols fer diagnòstic (que també el porten a terme si s’escau).
Les hores de treball personal le he dedicat principalment aquesta semana a endinsar-me  en la bibliografia i inici de l’elaboració de materials inclusius pel treball oral (us ho aniré mostrant en properes publicacions) així com també en fer observació directa de les aules i espais de parvulari i col.loqui amb les mestres.
També amb Laura (psicòloga i psicopedagoga) de la FUNDACIO EIR_NIU vaig repassar protocols d'actuació i vàrem seguir comentant el funcionament de l'assessorament a l'escola ja centrat en educació infantil per encaminar el bon assessorament a les tutores ja que ella tot i ser externa al centre coneix molt bé el funcionament i com treballen la Neus i la Mireia.
Aquestes primeres setmanes del prácticum II les valoro de manera molt positiva m'han permès fer un anàlisi, valoració i contextualització de la realitat escolar per posar-me a la feina amb la demanada que concretada. Tot i ser el meu lloc de treball, com fins ara no havia fet abordatge d’aquesta vessant m’he adonat que  hi havia una gran quantitat de coses del funcionament del DOP a nivell intern de centre i a nivell extern (coordinació amb altres agents) que desconeixia quasi en la seva totalitat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada