GRAN EQUIP DE
PROFESSIONALS: treball en xarxa!
Després de les reunions amb
l’equip que forma el departament d’orientació psicopedagogica del centre la
darrera setmana, vaig veient que és un gran equip de professionals!
Tinc TANT per aprendre!
En el centre l’activitat de les
dues psicopedagogues és reconeguda i valorada i es genera en col.laboració amb
la resta del professonat en la majoria dels casos.
És un veritable treball en equip on
hi ha compromís mutu en totes les finalitats així com també en les funcions.
La Neus Barroso (psicóloga i
psicopedagoga) i la Mireia González (psicóloga i mestra) conjuntament amb
altres agents externs al centre: EAP, CDIAP, fundació EIR_NIU, i interns: els mestres
de l’aula, de suport, monitoratge menjador…, fan un treball en xarxa excel.lent
en assessorament i orientació tant al col.lectiu de professors i professores
com en la tasca docent diària ajustant la seva intervenció ambb els alumnes
dels diferents cursos i sempre fan prevaldre l’actitud inclusiva a l’aula i fan
promoure l’atenció psicopedagògica de qualitat abans que de quantitat als
alumnes.
A més a més, el centre té una CAD
(Comissió d’atenció a la diversitat). En les reunions de la CAD que es
realitzen aproximadament cada 2 o 3 setmanes són presents: la psicóloga, les
psicopegadogues, l’equip directiu, els tutors dels casos a tractar, els Mestres
de suport, les psicopedagogues de l’EAP/CDIAP si s’escau,…, és magnífic tenir
espais on poder planificar, revisar, fer seguiment, etc., de manera conjunta les
mesures de centre per a atendre la diversitat!
L’escola
defensa un model d'assessorament educatiu, constructiu i col·laboratiu que
ajudi a millorar la practica educativa al centre i que sigui equitatiu,
inclusiva i normalitzat. I també en el qual té un pes molt importat la
intervenció preventiva més que no pas la correctiva o el sols fer diagnòstic
(que també el porten a terme si s’escau).
Les hores
de treball personal le he dedicat principalment aquesta semana a
endinsar-me en la bibliografia i inici
de l’elaboració de materials inclusius pel treball oral (us ho aniré mostrant
en properes publicacions) així com també en fer observació directa de les aules i espais de parvulari i col.loqui amb les mestres.
També amb Laura
(psicòloga i psicopedagoga) de la FUNDACIO EIR_NIU vaig repassar protocols d'actuació i vàrem seguir comentant el funcionament
de l'assessorament a l'escola ja centrat en educació infantil per encaminar el bon assessorament a les tutores ja que ella tot i ser externa al centre coneix
molt bé el funcionament i com treballen la Neus i la Mireia.
Aquestes
primeres setmanes del prácticum II les valoro de manera molt positiva m'han
permès fer un anàlisi, valoració i contextualització de la realitat escolar per posar-me a la feina amb la demanada que concretada. Tot i ser el meu lloc de treball,
com fins ara no havia fet abordatge d’aquesta vessant m’he adonat que hi havia una gran quantitat de coses del
funcionament del DOP a nivell intern de centre i a nivell extern (coordinació
amb altres agents) que desconeixia quasi en la seva totalitat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada